WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

onsdag 12 oktober 2011

Halloween planering

Snart är det dags för Halloweenparty här hemma.
Det är Matildas favorit tema.
I år har vi försökt odla egna pumpor, tyvärr blev de inte så stora som vi önskat.
 För två år sedan sydde jag om en klänning till Matilda.
Det syns tyvärr inte på bilden, att det är spindelnätsmönster på den. 
 Så här gör vi våra lyktor...
 Ritar först vad som ska skäras bort
 Gröper ur köttet.
Fröna är goda att rosta :-)
Sedan skär vi ut ansiktet.
 Så här lyser den i mörkret.

Eftersom vi numera bor "granne" med Löfstad slott, så ingår självklart en guidad spökvandring där, i årets fest.


Man behöver lite tillbehör för att skapa stämning till festen och vi har så klart en del sedan tidigare fester, men något nytillskott behövs alltid.

För att hitta det ultimata går jag in på Coolstuff som har mycket kul!

Lite äckelgodis kanske...

Vad gör ni på Halloween?

2 kommentarer:

  1. Jag är jättenyfiken om du skapat bordet som är bilden själv och gärna hur du har gjort det! Jättesnyggt! Älskar sten :)

    nettan.klar
    enkla nettan

    SvaraRadera
  2. Själva bordet är köpt men stenarna har jag lagt på själv.

    Här ser du när jag gjorde det:
    http://ullevidsdal.blogspot.com/2011/08/sten-pa-mobler-och-lite-atbart.html

    Kram Helene

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...