WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

tisdag 21 augusti 2012

Snabba förändringar !

I går stod jag med målarkläder på jobbet, när min mobil ringde och personen i luren meddelade att jag blivit antagen till Kandidatprogrammet - Slöjd, hantverk och formgivning på Linköpings universitet.

Kunde först inte riktigt tro att det var sant, men det var det och nu är jag student i 3 år framåt :-)
(bild från liu.se hemsida)
Utbildningen är den enda i sitt slag i hela landet. En helt otrolig möjlighet att få testa de flesta hantverk och där man har goda möjligheter till ett kreativt arbete efteråt.
Mina främsta material kommer att vara textil och keramik, men eftersom vi får testa det mesta kan det komma att ändras under tiden.
Jag är gillar också att arbeta i trä, så det är inte omöjligt att det blir mitt huvudmaterial.

Vi har fått vår första uppgift som ska presenteras i mitten av september.
Direkt vi fick reda på vad det var vi skulle göra poppade det upp en massa idéer i mitt huvud, en del mer skruvade än andra ;-)

Ni kommer att få följa mig i mitt skapande, men än vill jag inte avslöja vad det blir.

Som elev vid SHF programmet kommer vi både få besöka och delta vid olika mässor, bl.a. Möbelmässan och Formex.
Det ska bli spännande att vara på andra sidan på ex. Formex som jag besökt ett antal ggr.
Du kan läsa vad Henrick skrev HÄR om vårens Formexutställare.
Det var inte dåligt :-)

I januari var sistaårseleverna med på Stockholm Furniture and Light Fair.
Deras verk kan du se HÄR.

RioRio är två tjejer som formger produkter för både stora och små.
De deltog på Formex nu i augusti också, som en del av Young designers, med bl.a. den här vackra pläden.
(bild från RioRio´s hemsida)

Efter dagens begivenheter i Keyhuset begav jag mig runt på en inköpstur och fick med mig detta hem.
Lite smått och gott för kreativa övningar :-)
Kunde inte låta bli att göra ett första försök med det lilla akvarellblocket.
Det gick väl så där. Tar nog ett tag att lära sig hur färgerna ska behandlas ;-)

Är du nyfiken på utbildningen kan du läsa om den HÄR.

Yesterday I got a call from Linköping university.
Now I´ll be a fulltime student for three years.
It´s almost unbelievable :-)


3 kommentarer:

  1. super kul grattis verkligen att du tar tag idet du vill göra :9 Det ska bli kul att se vad du har på G hela tiden hopas du fotar :) Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis Grattis men hade du inte kommit in på en annan utbildning? Blir lite snurrig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo Erika, det stämmer!
      Hade kommit in på en kurs Formgivning på LiU och en distanskurs på Högskolan i Borås.
      Nu kom jag in på denna heltidsutbildning som jag helst ville :-)

      Radera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...