WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

söndag 21 augusti 2011

Löfstadshopping, trädgård och marina vyer från Australien

 Har visst glömt visa er vad jag gjort med hjärtat jag fick av Pysseliten.
Det blev ett dörrhjärta!
Har tänkt att byta ut själva dekoren eftersom. Just nu är det rönnbär som gäller.

Häromdagen fick jag foton från Kim ( vår arkitekt) på utsikten från hans balkong.
Helt underbart!

Han bor i Townsville, Queensland precis vid Breakwater Marina.
Ett dopp i den poolen vore inte helt fel :-)


I dag cyklade Matilda och jag till Löfstad, där det var Park o trädgårdsdag.
Det här fick vi med oss hem.
Servetter, 2 glasklockor, 2 minikrukor och choklad.
Glasklockorna satte Matilda på sina ljusstakar så hon kan ha värmeljus i dem.
Fick också med mig några växter hem från Jogestorps trädgård.
Det blev Anisisop, Bolero och Rabattlobelia, Fun Salomo och en Rosenflockel.
De fick åka i min cykelkorg som jag har hängande på pakethållaren och det gick ju bra :-)
Nu står de fint vid vår grusgård.

I veckan kom dessa i brevlådan, så nu kan jag drömma vidare och planera min trädgård.

I morgon är det vardag igen och det blir fullt upp med inskolningar och föräldrafest.

Hoppas ni haft en bra helg, det har jag!

1 kommentar:

  1. åhh det missa jag synd jag inte ringde dig . var inne själv igår på stan och shoppa .

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...