WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

söndag 21 augusti 2011

IKEA katalogen, Outlet och Löfstad.

 I förrgår fick jag IKEA katalogen och den kommer väl till pass då båda sönerna nu flyttar till Västerås.
Första tiden blir de inkvarterade hos min kusin med man.
Sedan har den äldste fått tag i en studentlägenhet som de får dela tills nr 2 hittar något passande.

Så här ser den ut:
 Mina val av möbler skulle se ut något så här:


När vi lämnat Ville i Västerås igår, tog vi vägen via Hälleforsnäs hem och slank in på Serholt Outlet o Lager 157.
Det här fyndade jag
 Det svarta paketet ska bli brickbordsben.
Den gula ljuslyktan kommer bo ute.
Här:
 eller här:
Matilda köpte två böcker:
I drottningens närhet
 och 
Den försvunne prinsen
Enligt vissa spekulationer så är denna son Axel von Fersens son.
Han hade en affär med Marie Antoinette och när sonen föddes så sade kungen ung. " förlossningen gick till på samma sätt som när min son föddes".

Nu ska Matilda o jag snart cykla iväg till Löfstad slott på Parkdag och där finns en minnesvård i marmor för Axel von Fersen, som hans syster Sophie reste efter hans dramatiska död 1810.

Ha en skön söndag!

OBS!
Ni missar väl inte min tävling HÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...