WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

måndag 10 januari 2011

Första huset - inspirerat av Annie

Första huset jag ritade, som det var meningen att vi skulle bygga först, var inspirerat av Annie från Karlsonhus.
Här skrev jag om det.

Om jag skulle bygga ett nytt/annat hus skulle det bli ett utvidgat Annie.

Gillar det stilrena och krusidullfria uttrycket i huset.

De franska balkongerna var det jag fastnade för först och altandörrarna på nedervåningen som gör att ute och inne flyter samman.

Att kök och vardagsrum hänger ihop är ett måste för mig då jag gillar att familjen är samlad trots att man pysslar med olika saker.


Då vår tomt är ganska stor har vi skojat om att bygga ett hus till på andra sidan bäcken, uppe i skogen.
Men det dröjer nog ett tag.

När vi blir pensionärer kanske ;-)

Humlebacken har en tävling i samarbete med Karlsonhus och Hem och Hav.
Klicka på länken i vänsterspalten och var med du också!



1 kommentar:

  1. Hej kompis,
    det kommer att komma info i min blogg i mitten av februari om hur man gör. Jag har inte tid att starta upp ngt nu, och den 1 mars blir en bra datum att sätta igång..
    kram

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...