WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

lördag 10 mars 2012

Stockholm får sitt "High Line"

Sitter på tåget hem efter att ha tillbringat 1,5 dagar på Kistamässans Rum och Trädgård. Helt uppfylld av en massa härlig inspiration och drömmar :-)
Har tidigare skrivit om High Line, bl.a. HÄR, en trädgård på gamla järnvägsspår mitt i New York.
Nu startar Philipp Olsmeyer och Max Zinnecker en urban trädgård på spåren vid Eriksdalsbadet på Söder i Stockholm.

Föreningen har fått klartecken att hyra spårområdet och förvandla det till en trädgård med odlingsskola, plantskola, grönsaksmarknad och kafe.


Philipp har länge spanat in området och i höstas presenterade han sitt koncept för Stockholm Stad. Efter 3 månader fick han ett ja.




1 maj öppnar "Trädgård på spåret"

Hur länge de får vara kvar beror på när Stockholm Stad ska använda området till något annat....
Vi får hoppas det dröjer!


Stockholm will get their own High Line.
Near Eriksdal on old railwaytracks there will be an urban garden and cafe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...