WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

onsdag 11 september 2013

Nostalgiladan och vår bakgård

Ursäkta dröjsmålet, men det är mycket nu...
Ny kurs på universitetet vilket innebär två nya produkter som ska produceras mm.mm.
I helgen spenderade jag Östgötadagarna vid Nostalgiladan i Melby.
Där finns mycket fint för de som gillar 50, 60 och 70 talet.
Se här ett smakprov...
 Pelargoner av alla de slag, en Sigvard kaffepanna i nyskick och härliga blå tekoppar.
 Barskåp med belysning, sekretär och matbord med passande stolar.
 Serviser, serviser och serviser av alla de slag.
Servis med matchande möbelgrupp och ännu en servis ;-)

Hemma på vår bakgård!

Tom har skyfflat en massa grus när jag var borta, så nu börjar det bli snyggare på bakgården :-)
 Det fula rensröret till avloppet ska sågas av en bit och bredvid har jag planterat en Doftschersmin :-)
(bild från Blomsterlandet)
Innan snön kommer ska jag lägga klart plattorna fram till komposterna.
Måste bara skaffa lite sättsand....
 Under garagefönstren till höger i bild ska det byggas ett litet tak, under vilket gräsklippare o jordfräs mm. skall förvaras. Den stora "naturliga" stenen rymmer vårt minireningsverk, Wehoputs.
 När jag inhandlade Doftschersminen hittade jag lite lökar också :-)
Rapporterar senare var de placeras ;-)

Avslutar med höstfägring och inspiration till återvinning av gamla stolar!

Last weekend I spent at Nostalgiladan, where you can buy retrofurniture and interior products as well as tableware and utensils.
My husband spent time in our backyard, making it more pleasant :-)

2 kommentarer:

  1. Plantera i stolar är så himla läckert. Ännu en av alla "att-göra-saker". Snygg bakgård! :D

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig liten butik ni har med full med koppar och annat roligt?

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...