WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

onsdag 25 september 2013

Inspirationsresa - del 1

Förra torsdagen for jag till Lidköping för att träffa Kent Ericsson på Porslinsfabriken och för att prata kakel.
Han visade mig runt så jag fick se deras produktion.


Sparbanksgrisar med handmålad dekor.
Vill  du beställa en kan du göra det HÄR.
Kakel till kakelugnar.
Läckökrukan
Kakel
Konstverk
Screentryck används till dekorer
Hackeforsporslinet
och mycket mer som Lisa Bengtssons porslin, Lina Hurings Trophy table, Signe Persson-Melins tekanna Kinesen mm.

Glasyrprover
STOR kotte
STOR ugn

I museét uppmärksammades jugend-epoken 
och mycket annat fint

Efter många intryck checkade jag in på gårdshotellet Närebo.

 Njöt av en supergod plocktallrik o ett glas rosé.
 Den före detta gödselstacken kommer att bli så mysig, när allt växer upp.

Fortsättning följer lite bakåt i tiden ;-)

Last week I made a trip to Lidköping and visited the porcelain factory.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...