WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

måndag 22 april 2013

Vårtecken v. 17

Så här såg det ut förra helgen, gräset började titta fram...
 och så här fort gick det.
Mindre än en vecka tog det :-)
I helgen har jag arbetat på Humanistdygnet på Östergötlands museum som värd.
Vilket innebar att hjälpa besökare att hitta, räkna in dem och även utvärdera ett par föreläsningar.
Jag hade privilegiet att se och utvärdera invigningen av hela eventet, med talare som Filosofiska fakultetens dekan Bo Hellgren och publikdragaren Sissela Kyle. De var både mycket väl förberedda och mycket roliga. Ett smolk i bägaren på detta Humanistiska dygn var besökarna på invigningen som mycket ogärna flyttade ihop sig i raderna för att låta fler medmänniskor få slå sig ner. Kan undra om de var humanister eller bara kändiskåta, ursäkta mitt språk, men de var både fullvuxna och mer där till, så de borde haft lite mer hyfs!

Har lovat att visa min språngade väska också, så här blev den.
Första försöket och nu vet jag hur jag ska göra nästa för att den ska bli bättre :-)


På LiU har vi börjat maskinsticka och det är kul så länge maskinen gör det den ska ;-)
Detta är en provbit...
håller på att rita mitt eget mönster som ska in på ett mönsterkort vad det lider, så jag kan sätta igång med min slutuppgift.
Andra delen i slutuppgiften är att väva något och jag har ju kommit på den oerhört smarta idéen att bygga mig en forntida upprättstående vävstol, vilket inte gör uppgiften lättare direkt.
Men igår fick jag äntligen ihop delarna till den.
Puh! Med handsåg dessutom, dock glad att jag hade den och slapp yxa ned allt som de gjorde på den gamla "goda" tiden ;-)
En 16 meters björk fick stryka på foten för att jag skall få till mitt verktyg :-)
Här ligger nu en vävstol ;-)
 Våra sommargrannar har flyttat in!
 Altanen möblerats.

Jag har börjat rensa upp i trädgården och tömt en kompost så snart är det dags för att sätta potatisen och gräva upp lite nya land :-)
Trädgården expanderar för var år som går.

Säger adjö för denna gång med denna katt, som flyttat upp till vägen igen efter att stått på säkert avstånd från snöplogen i vinter :-)

Finally spring has come and I have started working in my garden and the woods.

3 kommentarer:

  1. Men det är ju helt otroligt vad solen ger en energi! Våren är så välkommen.

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt att det äntligen är snöfritt och det gick ju undan när det väl hände =)
    Lycka till med alla dina kreativa projekt!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  3. Det händer sannerligen mycket i vår härliga natur nu! Våren är udnerbar!

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...