WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

fredag 3 augusti 2012

Hälsingetur - vägen upp.

Mamma och jag har tagit en tur norröver, några dagar för att besöka släkt och vänner.

Efter ett fika stopp i Malmköping nådde vi Solberga i utkanten av Strängnäs.
 Där finns en massa fint till hem och trädgård.
Jag gjorde mitt första inköp på denna resan.
Kommet bild senare :-)



 Om ni passerar Strängnäs se till att ni kommer av E20 el. 55an ni måste åka lite in mot stan för att komma förbi det.
Fika och enklare rätter har de också.
Man kan sitta både ute och inne!



Nästa stopp blev traditionsenligt vid Brukshandeln i Gysinge.
Vi tog den gamla riksvägen förbi alla forsar så man kommer genom Gysinge, annars missar man den.
Det blev dock en besvikelse, sortimentet var sämre och svindyrt. Tydligen riktat till turister från Tyskland/Holland med pengar :-(
Inga inköp där!
Vi tog vägen förbi Gävle så det blev E4an sista biten.
Inte så kul men när man ser de blånande bergen då blir man varm i hjärtat.
Ser ni dem?
 Norraladalen
 På väg mot målet Bergsjö, stannade vi till hos Sandra och Jonas som kämpar på med sitt nyinköpta hus.
Det kommer bli så fint! 
De väljer så fina material.
Mitt emot kyrkan i Hög har det flyttat in.
Fram emot kvällskröken kom vi så fram till min morbror i Bäschö,
som har så här vacker utsikt :-)
Hörde ett surrande och fick se detta cirkulera över Storsjön

My mom and I have been up north in Hälsingland for a few days.
Visiting friends and relatives.
This was a report of or way up.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...