WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

lördag 28 juli 2012

Snickrat och städat.

I dag har i stort sett hela dagen gått åt till att bygga ett skåp jag ritat själv.
Ett skåp för förvaring av grillkol, sittdynor och annat man kan behöva på altanen.

Jag har endast använt virke som blivit över sedan husbygget, så det blev lite pyssel, mätande o räknande för att få det att gå ihop :-)

Här är stommen klar.
Det blev ett hyllplan.

På gavlarna satte jag huspanel, mätte in så de kom på samma nivå som huspanelen på husväggen.
 Åsså lite färg på det...
 Allt inklätt och målat.
 När jag ändå hade färgen framme passade jag på att måla odlingslådan Vilhelm satte ihop åt mig i veckan och sopen som står på bron fick också några drag :-)


Så där nu är skåpet på plats.
Beslagen köpte Tom åt mig på Jula. :-)

Till topp ska jag gjuta en betongskiva, men det får bli nästa helg.

I går var jag till stan och handlade lite växter på Granngården som nu har halva priset.
Så jag fick fyra kryddväxter för 78:- inte dåligt va!?
Hittade en murgröna på Coop också som nu sitter vid min nätspalje.
 Tom körde lass med grus till vår bakgård så det blev så här fint.
Senare städade jag resten av bakgården och Tom körde med grästrimmern.

Två paddor kom fram när jag vek ihop ett par presenningar som låg o skräpade.
Brukar lyfta ned dem till bäcken när jag hittar dem här uppe, men de var snabba o jag vill inte jaga/stressa dem.


Har faktiskt suttit och slappat en stund också ;-) på bänken vid min björkvägg och fick då sällskap av 2 av våra 3 katter.

 De sista bilderna är från Instagram där du gärna får följa mig.

Kolla efter ullevidsdal.


The last days I´ve been a carpenter  and a caretaker ;-)
Made a cupboard for our patio and cleared up the backyard.

The last photos are from Instagram, you are welcome to follow me there.
Look for ullevidsdal.

4 kommentarer:

  1. det vart ju kanon fint :) mannen här hemma ska med göra en bämk som han kan ha tv på och ismaskin på .

    SvaraRadera
  2. Men så fint du gjort!
    Vill tipsa om en liten bloggtävling hos mig där man kan vinna en takdusch! Kramen!

    SvaraRadera
  3. Grdor har vi med, har räddat ett par stycken som hoppat fram ur sten o jordhögarna nu när vi grävt. Brukade lägga dem vid diket när Vi börjande renoveringen men nu släpper jag dem vid närmaste stenröse som vi inte skall gräva sönder.

    SvaraRadera
  4. Snyggt skåp! Liiite skillnad på den och min bigårdsbänk som jag slog ihop här om dagen. Jag har nog lite för bråttom när jag gör saker... ;)

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...