WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

måndag 30 maj 2011

Änglatrumpet och Morsdagsrabatt

Ursäkta det långa uppehållet!
Har inte haft orken och lusten med så mycket. 
Min kropp beter sig inte som jag vill och jag får väl bara acceptera faktum.

Först vill jag visa er min Änglatrumpet som nu börjat blomma!
 I fredags kväll fick jag ett ryck och kände att jag behövde ta tag i allt ris som låg på fel sida bäcken.
Så här såg det ut!
 Så här såg det ut när jag gav upp!
 Nu är det bara att släpa upp det till vår eldgrop och fjutta på allt ;-)
Bara orken som måste till!

I lördags fick vi denna fina Liljekonvaljbukett (älskar liljekonvaljer och doften) av familjen W som kom  och hälsade på.
 På Mors dag fikade vi på Löfstad slott och sedan for mamma och jag till Jogestorps trädgård.
Där köpte jag Kamtjatkafetblad och Kungsnejlikerot som jag planterade runt äppelträdet, efter att Ludvig hjälpt mig gräva bort några bautastenar. 
Nästa moment är att lägga en stenkant runt det som jag nu kallar Morsdagsrabatten!
Hoppas jag får till det under långhelgen, som även innehåller min systers bröllop.
Ska bli så kul med bröllop, där även Matilda ska vara tärna!
Rapport kommer!

1 kommentar:

  1. Roligt med bröllop, tråkigt att höra att din kropp inte vill som du. Mycket frustrerande nu när ni har en ny härlig tomt att göra ordning kan jag förstå.

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...