WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

lördag 21 maj 2011

4000 och röjning påbörjad

Såg precis att det passerat 4000 besökare på bloggen.
Kul!
Min gamla blogg som du hittar HÄR, börjar närma sig 50 000!

Har jobbat lite i trädgården idag och fått till en rabatt till där jag satt ner mina Mammutpumpaplantor och Zinniaplantor. Har sått Ringblommor och Judas penningblad också.
Inte mycket att visa upp än.

Idag har Janne, en "skogshuggare" här i byn,varit här och börjat ta bort de fallna träden som föll här den 8 april, när det blåste som sjutton.
Först la sig träden så här.
Sedan la det största trädet sig ned och splittrade ett par andra på vägen.

 Rotvältan är ca 170 cm hög

Nu är det snyggt uppsågat!
Rotvältan la sig inte ner så vi får passa oss där :-/

I morgon ska jag åka till Billbäcks och köpa mig ett träd.
Får se om det blir ett nyttigt eller bara dekorativt!

I morgon är det också sista chansen att vara med i min  och Bimagos tävling, där du kan vinna en fin tavla!

HÄR kan du delta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...