WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

torsdag 10 mars 2011

Favorithotell i Stockholm

Vill rekommendera ett trevligt hotell för er som tänker besöka Stockholm framöver.
Hotell Esplanade
Det ligger på Strandvägen perfekt placerat mellan city och Djurgården.
Gångavstånd till Wasamuseèt, Junibacken, Skansen och Gröna Lund.

Det öppnades först 1910 som Dehns pensionat.
Många bodde där i väntan på lägenhet eller på väg ifrån Sverige.

På grund av så få ägare är byggnaden väl bevarad och mycket charm finns bevarad.

De flesta av rummen har kvar originalmöblerna från NK.


Skulle önska att jag hade en bild på trappan inne i hotellet och en bild på Matilda hur hon stolt skred ned till frukosten i sin Prinsessklädsel när hon var 4 år.

Hon hade då utan vår vetskap packat om i sin väska på morgonen.
Jag och hon skulle till arbete och förskola på dagen.
Tom och grabbarna skulle till motorcykelmässan.
De tog bagaget då vi tog tåget upp på eftermiddagen.
När vi kommer till hotellet och ska packa upp så upptäcker jag att i hennes väska ligger endast nattlinne och prinsessutstyrseln, inga ombyteskläder!!!

Inget annat att göra än låta henne vara prinsessa dagen efter.

Dessutom var hon mycket bestämd över att hon skulle ha eget rum!
Som tur var hade vårt rum den gången en klädkammare.
Där fick vi bädda åt henne.
Hon sov nöjt med stängd dörr hela natten!!

Denna historia gör att detta hotell ligger mig särskilt varmt om hjärtat.

Vi återkommer gärna dit!

1 kommentar:

  1. Tack så mycket för ditt deltagande i bloggtävlingen!

    Vi har lagt upp alla tävlingsbidrag på vår Facebooksida
    http://www.facebook.com/pages/Bloggt%C3%A4vlingen/144789795579246

    Vi hoppas du gillar det!

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...