WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

måndag 21 februari 2011

Hemnetknarkare - nej! - Houseplansknarkare!

Vill tipsa om en sida som jag ofta surfar runt på, dock mer sällan nu än innan huset blev klart.

Där hittar ni alla typer av hus och byggnader.
Här visar jag två av dem jag hittat och gillat senaste dagarna.
Det är främst planlösningarna jag kollar.
Fasaderna är ju helt beroende av var huset placeras.
Interiör bilder finns även om de är få.


Gillar att de sociala ytorna är på en våning och de privata på en.
Huset är också välplanerat, många rum och skafferi är ju inte helt fel.
Något jag kan sakna ibland.

Det här huset har ett annat uttryck men är ändå snarlikt det första.
Planlösningen är dock lite mer splittrad.
Plus för att det finns 2 verandor/balkonger och "tornet".
Den taktäckta uteplatsen trodde jag först var en carport :-o
Kan tänka mig att det kan vara skönt i ett varmare klimat :-)


Det här huset påminner lite om det  svensk/japanska
"Det sagolika huset" som jag skrev om HÄR.

Snart ska jag ta tag i rundvandringen i huset för er som inte kan besöka oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...