WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

lördag 31 mars 2018

Yasuragi 2018 - Tävling














Tallen stilla


rör sig


vattnet speglar


sinnets lugn















Äntligen fick vi komma tillbaka!


Förra året hade vi tänkt fira vår tioåriga bröllopsdag


på samma plats som vi gifte oss 2007, 


nämligen på Hasseludden Yasuragi.


Då var det dags för den stora renoveringen av hotellet och främst badavdelningen.


Så vi fick vänta till de öppnade igen...så fort de öppnade bokningen bokade jag in oss två nätter.



I det här rummet







Med den här utsikten.








                             För er som läst Vila i frid av Sofie Sarenbrant är huset där nere intressant ;-)







Här kan du läsa ett utdrag ur boken. Vila i frid.






Det japanska badet är som sagt helt omgjort.


Det är mycket mer spännande och ombonat.


Stor skillnad mot den öppna swimmingpoolen som fanns sedan tidigare. 


En kvarleva från det var LO:s kursgård, som 1970 ritades av den japanske arkitekten Yoji Kasajima.





Gömslen, trappsteg och  etage präglar utformningen.


Där finns nu ångsaltbastu, kallbad, sovbastu och kolsyrebad mm.


DAP Group har stått för projektet.




(Bild: DAPgroup.se)





Följande bilder från Yasuragi.se




















Jag gillar hur de tänker på miljön och hållbarhet.







Deras rekryteringspolicy är intressant:


"Här på Yasuragi tillämpar vi en rekryteringspolicy som går i linje med vår jämlikhetsplan. Det innebär att när du söker en tjänst ska du ej uppge: Ålder, personnummer, kön, etnicitet, bild på dig själv. Vänligen beskriv endast de kvalifikationer du har som är relevanta för att söka respektive tjänst."


Något som man märker av som besökare, personal i alla åldrar, och etnicitet samt uttryck i stil och form. ;-)





Jag rekommenderar förstås ett besök för att få njuta av stillheten.





Om du deltar i min tävling kan du få en del av känslan hem till dig.






Tävling!


Din chans att få en yukata från Yasuragi.









Det du behöver göra är att i kommentarsfältet tala om när Yasuragi invigdes första gången, går att hitta här och motivera varför du vill vinna en yukata. Glöm för all del inte lämna din mail eller en kontaktbar profil.


Är så tråkigt när jag inte kan nå den tänkta vinnaren.





Den 29 april kl 12.00 drar jag vinnaren.



A post about Hasseludden Yasuragi.

Some old posts about the place you find here and here, in my old blog.







SparaSparaSparaSparaSparaSpara

8 kommentarer:

  1. Hej! Yasuragi invigdes år 1997. Jag skulle gärna vilja vinna en yukata. Det skulle kännas mysigt att få ha den på sig tidiga sommarmornar ute i solen på altanen. Med vänliga hälsningar Ingrid bergstromkarlsson@gmail.com

    SvaraRadera
  2. Oj! Glömde: svar: 1997

    amandanyman96@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. Alltid varit en dröm att få vara på det hotellet! Men får ta små steg närmre!

    SvaraRadera
  4. 1997 invigdes Yasuragi.
    Jag skulle vilja bjuda min partner på en riktigt härlig spa upplevelse!

    SvaraRadera
  5. Yasuragi invigdes 1997.
    Jag skulle gärna vilja vinna yukatan för att skapa känslan av stillhet och ro hemma i min egen trädgård. En egen spadag då jag kan strosa runt i yukatan efter ett långt bad och egengjorda masker och kurer. Att komma iväg på spa är så lyxigt, men om inte möjligheten finns så får man skapa den själv, det viktiga är stunden av ro och tid.
    Med vänlig hälsning Ulrika Andersson (ulvali@hotmail.com)

    SvaraRadera
  6. Rätt svar: 1997
    Det vore fantastiskt att vinna en yukata för att få lite japanska vibbar, när jag dricker te i trädgården på Hisingen.
    Hälsningar,
    Kristina (kristina.hermansson@lir.gu.se)

    SvaraRadera
  7. 1997 öppnade detta underbara ställe. På tomten blommar körsbärsträdet vackert och det vore härligt att vinna en Yukata för att få lite Japan-känsla i Stockholm

    SvaraRadera
  8. 1997 öppnade Yasuragi.

    Jag saknar elegans när jag bara går runt och har långa, ofixade dagar i min lägenhet, och ibland har det hänt att en vän eller hantverkare kommer och knackar på oannonserat, och då skäms jag över att behöva öppna dörren iförd ett par utslitna pjamasbyxor och nån tragisk tshirt. Tänk att få välkomna mina oannonserade gäster med ett Yukata! Då hade jag kunnat vara stolt.

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...