WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

lördag 1 januari 2011

Innebilder

Nu börjar det närma sig lite ordning här hemma efter en massa helgbestyr.
Igår fick jag till en väggbonad till halvväggen i hallen.
Tanken är att jag ska byta tyg emellanåt.
Tyget sitter fast med kardborreband upptill på en list som jag skruvat fast i väggen.
Nedtill ligger en annan list i en kanal i tyget så det hänger lite snyggare.
 Tyget kommer från Lagerhaus.

 Så här ser det ut i övrigt i hallen just nu

Gästtoaletten saknar spegel som jag måste måttbeställa hos glasmästaren.
 Jag har gjort ett provisoriskt bord av en tapetserad banankartong och en klinkers.
Vill ha ett bord eller litet skåp där sedan.

Uppe i vårt sovrum är det rörigast då vi inte fått in några skåp ännu.
Förhoppningsvis blir det av nästa vecka.
Badrummet är dock färdigt.



Fönstret utanför badrummet

Just nu läser jag denna bok som jag fick i julklapp av min syster och sambo.
Rosendals Trädgård - Ett år med trädgård och mat
Åh, vad jag längtar till våren eller åtminstone till februari, så jag kan sätta igång att sätta frön!

Här hos oss startade nya året milt med dropp från taket, men nu är det kallare igen och lite snöyra.

Hur är det hos er?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...