WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

måndag 24 januari 2011

Formex 2011 - del 2 - Cult Design




En av mina favoriter som var med på Formex är Cult Design.
På mässan fick jag en rundtur av Magnus Tyrén.
 Här ett smakprov på ljusmanchetter och Summertime temat, kolla särskilt mjölkkannan.
I år har de också tagit fram en vaxduk med somrigt motiv.

Innan vi kommer till sommaren ska vi passera Påsken och till den har de en kul kökshanduk.



Till köket har de en ny gul färg och nytt tryck kallat NEWS.
Gillar verkligen det svarta och gula ihop, lite retrokänsla.
Särskilt tillsammans med NEWS produkterna och som tillägg finns det trälådor.


SQUARE KITCHEN är en serie innehållande bl.a. kryddkvarnar, oljeflaskor och kryddburkar i färgerna svart, vit , röd och citronell
 Kryddkvarnen har ett keramiskt kvarnverk vilket gör att du också kan mala grovt salt.



FLOWERBOX är Cults nostalgitripp till hur allt började.
Blomkruka och förvaringsburk i ett.



 Ser ni att krukan både har tryckt text och text i relief!?


 Till badrummet finns numer allt du kan önska.
Tvål, doftljus, doftsticks Kub Aroma,  handdukar och badhanddukar som matchar Pixeltemat och Kub Spa temat.


OUTDOOR är serien innehållande trälådor, krukor och Change Garden ljushållare för marchaller.


 Avslutar med att visa några ljus manchetter från CHANGE serien och den nya DENIM ljusstaken

1 kommentar:

  1. Att en liten fyrkantig kruka kunde växa och bli så stor. Lite stolt att de kommer från min kommun är jag! :-)

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...