WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

söndag 8 oktober 2017

Altantak mm. och omtapetsering.

Har fått endel frågor om vårt altantak av uppspänt tyg och har då insett att jag missat att visa upp vårt nya tak.

Sedan förra året har vi numera ett fast tak i kanalplast, vilket gett ett annat klimat på vår altan. Inte lika hett när solen ligger på och en möjlighet att sitta där även när det är sämre väder.

Våren 2016 startade bygget med vår äldste sons hjälp.
Taket är slätt sk. kanalplast som även är isolerande, finns i flera tjocklekar, för de som vill använda det till inbyggda uterum. Vi valde det med ett lager då vi inte behövde vinterisolerat.
Så här såg det ut när det var klart.
Förra året blev även de räcken vi gjort tidigare, målade och gav ett mer färdigt uttryck till vårt hus.






På insidan har inte hänt så mycket sedan vi byggde 2010, men jag fick ett ryck i våras och tapetserade om vår lilla toa. :-)
Där blev det en efterlängtad favoritdesigner som kom upp.
William Morris, Strawberry Thief.

Det var enkelt arbete då vi endast har tapet på en halv vägg.

När all gammal tapet var borta gällde det att tänka ut hur jag skulle få ut motivet jämnt över väggen.

Hade sedan tidigare Morris bok, News from Nowhere and Other Writings och skaffade matchande tvålpump och handkräm.
Skokartongen under bordet kläddes om för att passa in.
Där förvaras extra toarullar, soppåsar mm.


Så nöjd md resultatet och nu funderar jag på att förvandla vårt sovrum med en ny tapet.

Nästa inlägg kommer handla om trädgården sommaren 2017.
Ses snart igen!

This post was an update on the outside of our house and a view of our "new" guest toilet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...