WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

lördag 22 april 2017

Häckplantering


Så var det dags för leverans av min Häckoxbär från Plantinavia i Holland.
Fick ett mail om att leveransen lämnat Holland och att chauffören skulle ta nattfärjan över till Trelleborg samt att första leverans var planerad till 13.00 i Karlskrona.
Fick även hela rutten som han skulle åka, hans namn, telefonnummer och
 jag kunde följa den via en sida, Fleetcontrol.
Där jag loggade in med lösen jag fått i leveransmailet.
Chauffören ringde när han var på väg till kunden före mig och meddelade att det började bli sent så han skulle komma morgonen efter. Jag hade nog tänkt det då jag såg hur långt han hunnit på dagen. Men det var schysst att han hörde av sig så jag inte väntade honom typ vid 23 tiden.
Dagen efter loggade jag in och såg hur han närmade sig.
När jag såg att lastbilen var så här nära gick jag ut och då kom han på vår väg :-)

Urlastningen gick smidigt. Chauffören var mycket trevlig och effektiv.

Där inne står min häck :-)


Så åkte han vidare mot Örebro.

Tom hade förberett planteringen genom att gräva ett dike där jag placerade plantorna.

I samband med planteringen la jag ner en droppslang för bevattning.


En hel del blomknoppar på plantorna.
Det regnade och det övergick sedan till snöglopp och till slut rejält snöoväder.
Så planteringen gick väl inte riktigt som jag tänkt.
Väldigt geggigt, blött och sen kallt.

Så nu får vi hoppas på värme och sol så häcken får spira och jag får sätta potatis i landet.


Här kan du se hur det går till från odling till leverans.


1 kommentar:

  1. Hej Helene!
    Tror att jag helt har missat att svara på din fråga om vårt växthus. Tanken var att få till ett inlägg om det men jag är inte så flitig på bloggen längre. Vi valde fönster från Willab Garden som var måttbeställda utefter vår utformning av grunden då det är nergrävt i en sluttning. Är du i Göteborgstrakten är det bara att komma förbi o kolla! :-) /Erika

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...