WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

måndag 3 februari 2014

Villa till vrakpris i ökenparken Joshua Tree

Ett snabbt inlägg om detta häftiga hus "over there".
Som eventuellt skulle kunna få mig att flytta dit ;-)
( bild: TTKRepresents.com)
Detta organiska hus, som verkligen smälter in i omgivningen, byggdes på uppdrag av konstnärinnan Beverly Doolittle och stod klart 1993.
Nu är det till salu och det till vrakpris, som en ordinär villa i Djursholm, 20 millar ;-)

Huset tog fem år att bygga. Exteriört med material som betong, stål, koppar och glas. Interiört med mängder av material i organiska former som kan påminna om Gaudis verk.
(bild: TTKrepresents.com)

HÄR hittar du mäklaren TTKs information.
Och HÄR husets hemsida.

För att få en bra överblick kan du kolla in denna video:




An architectural piece of art!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...