WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

måndag 5 november 2012

Table makeover & Mangesh

Det här bordet har jag ärvt efter min mormor och morfar.
 Hittade färg i garaget som Vilhelm målat sin cockpit-modul med, som han byggde när han gick på Hässlö, flyggymnasium.
Det var helt perfekt kulör som matchar våra soffor och mattan.
 Så här blev det.
De mönstrade kuddarna är nya, sydda av stuvbitar jag fyndat på AHs.
När jag ändå var igång med fotograferingen, så tog jag ett varv runt så ni ser hela vårt vardagsrum.
En glimt av köket får ni också :-)
 Har funderat länge på att göra mig ett sybord och har nu gjort om ett gammalt IKEA bord, som jag tidigare lagt mosaik på och haft utomhus så skivan blivit helt skev.
Köpte en ny bordsskiva på IKEA och rundade av framkanterna, målade dem och tapetserade sedan ovansidan och lackade den.
Så här blev det.

 Den matchande pallen gjorde jag tidigare, när vi bodde i vår tillfälliga lägenhet, under husbygget.
Se HÄR.

Utomhus händer det inte mycket, mer än att jag tagit in blommor i krukor, städat lite och satt upp grangirlangerna med belysning.
Nu kan snön få komma ;-)


Jag hoppas många av er sett SOS Uppdraget på Kanal 4.

Sedan januari 2005 har vi ett fadderbarn, Mangesh, i Indien.
När han var 3 år gammal, hittades han övergiven och blev först förd till sjukhus. Hans föräldrar gick inte att hitta och han fick ett nytt hem i SOS-barnby i Latur.
Det var Matilda som ville ha ett fadderbarn efter Tsunamin julen 2004.
Så det är hennes förtjänst att vi har honom :-)
Mangesh är född 1 augusti 1998 så han är 6 och 13 år på dessa bilder från 2005 och 2011.

Vill du också bli fadder?
Klicka dig in HÄR.

Vill du ha ett lika fint armband som Ernst, My, Lisa, Adam, Mari och Niclas?
Det vill jag och har köpt mitt HÄR.

Jag har nu startat en insamling för att fler barn som Mangesh ska få chans till ett bättre liv!
Ge gärna ett bidrag :-)

I have made two table makeovers, as you can see above.

I  want to make all of you aware of the situation for a lot of children all over the world.
Please make a contribute to SOS Barnbyar!

2 kommentarer:

  1. Smart av dig att låta bordsskivan sticka ut åt ena hållet. Precis det där extra man behöver när man syr med större tyger.

    SvaraRadera
  2. Fina bord och smart lösning!! Och hemmet!! Så fint!!! Och insamlingen! Också fint, men på ett anant sätt!!! KRAM!

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...