WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

torsdag 26 juli 2012

Födelsedag o trädgårdsfix

 Har äntligen vågat sätta upp vårt altantak. Hoppas på mindre blåst och regn nu.
Lite gräs hoppas vi på att få på den här sidan också :-)

Vi har firat vår äldste son Ludvig 22 år, självklart med jordgubbstårta och annat hembakat.
 Ett par dagar efter kalaset for vi en tidig morgon till Mantorp Park, där han fick köra både Porsche och Ferrari på bana.

Det såg kul ut och jag tror han blev nöjd :-)


Har hållit på med lite trädgårdsfix.
Bl.a. har jag sågat upp björken som föll i våras och gjort en liten avskärmning vid vår soffa på framsidan.
Har känts lite oskyddat bakom ryggen.

Ställde mig på en stege för att få lite överblick över trädgården.

 Har röjt upp vägen ner över bäcken så man ej behöver sätta på sig overall för att ta sig över p.g.a. brännässlor och tistlar.



Har också utökat området med odlingslådor.
Fyllt på med grus.
Nu ska bara lådorna målas också. Det får bli en kväll när det inte är så varmt :-)

Avslutar med en bild från härom kvällen.

We have celebrated a 22 year old son last weekend.
And I have taken some steps in the garden :-)

3 kommentarer:

  1. Vilken fantasi och kreativitet du har! Är väldigt förtjust i altanen med tak-lösningen och funderar på hur jag skulle göra här hemma. Jättetack för all inspiration du bjuder på :))

    /Cecilia

    SvaraRadera
  2. Så fint med den där björkväggen,och så snygg bild i början med den! /elin Ö.

    SvaraRadera
  3. Ibland måste man se sin trädgård från nya vinklar. Själv blickade jag ut från övervåningen över våra nya nivåer.

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...