WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

onsdag 6 juni 2012

Grannar på grönbete o nyförvärv

 Nu har jag lyckats fånga våra nya grannar på bild :-)
De äter mest hela tiden när de är här, så de får inte gå här så långa stunder...då blir det väl magproblem antar jag.

I går kväll roade Tom och jag oss med att kolla in jordfräsar ;-)
Det blev en från Jula till slut, som Tom rastat idag ;-)
Den är lite för lätt, så den hoppar en del.
Jag skulle bli helt förstörd, om jag skulle hantera den.
Fint blir det i alla fall och nu kan jag snickra ihop mina två nya odlingslådor och placera ut dem. 

De ska stå bakom dessa ni ser i bild och bakom dem blir det frilandsodlingar.
 Ungefär där jordhögen är.

Har vågat sätta ut en del av mina frösådder nu, som gurka, tomat, fänkål, Zinnia och luktärter.
Ska täcka dem med fiberduk i natt, för säkerhets skull.

Riddarsporrarna har knoppar nu så snart blir det blått bland allt det gröna :-)

I morgon håller jag mig hemma för att motta en leverans från det stora möbelföretaget ;-)

Now I´ve managed to get our new neighbours on photo.
We have also got a new member in the family, a cultivator.
Now I can expand my garden much easier!
Tomorrow I will be waiting for a delivery from IKEA :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...