WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

torsdag 26 april 2012

Hanging garden

I tidningen SA Garden som jag köpte i Gaborone,
 visade de en kul idé att göra av en gammal resårmadrass.
Man tar bort allt tyg och vaddering och använder bara metallstommen,( tror ej det går att göra med en modern resårmadrass där det är pocket resårer, utan man måste hitta en gammal variant på loppis eller liknande.)
Häng sedan upp madrassen någonstans ute i trädgården och trä i växter som passar.
Eftersom denna artikel är från sydligare breddgrader har de använt sig av orkideér och spansk mossa.
Det fungerar säkert här också, alla fall under den varmaste tiden.
Funderar på om det skulle fungera med Ampellilja, den behöver ju varken mycket näring eller vatten.
Tillandsior behöver ju inte heller mycket jord, och det finns flera färggranna sorter.
 (Bild från Wikipedia)
Ja det är bara att testa och se vad som går :-)

Det gäller bara att först hitta en gammal resårmadrass ;-)

Bilderna ovan, har jag fått genom Lizette Jonker, som arbetar på tidningen SA Garden och som gjort denna hängande trädgård.

Vill du prenumerera på Nättidningen, kan du göra det HÄR.

In the magazine SA Garden I bought in Gaborone, they have made a beautiful hanging garden.
I got some photos by permission from Lizette Jonker, who made the hanging garden.
Thank you Lizette! :-)
If you like to subscribe the magazines digital issue, look HERE.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...