WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

måndag 19 mars 2012

Vårtecken v.3 och Backyard Baby

I går hade jag planerat att ta fram utemöblerna, vilket väder de än månde vara.
De blev framtagna men inte nyttjade, var alldeles för kallt.
Var i alla fall ut och rensade upp gamla torra växter i trädgården och krattade lite i skogsbacken.

När jag klev ut på vår bakgård höll jag på att trampa på denna sötnos.
Vår  Backyard Baby
Den har kämpat sig upp genom ett tjockt lager mackadam, är det inte härligt med dessa gula små solar som dyker upp lite varstans nu!




Har tittat ett tag efter Vintergäcken, som jag satte under äppelträdet i höstas och i går fick jag se något gult 
 Två stycken har tittat upp, varav den ena inte slagit ut riktigt än.

Flädern har också vaknat.
Nu hoppas jag den växer och frodas så den fyller ut lite innan hösten.
Just nu är det bara ett par pinnar i jorden.
Här är det bakslag i vädret idag snöblandat regn:-(

Yesterday I took out our outdoor furnitures, but I didn´t use them.
It was to cold for a sit down.
Instead I tidy up the garden a bit.
When I stepped out on our backyard I stumbled over a tiny little coltsfoot.
Now named our Backyard Baby :-)

Our Eranthis, Vintergäck in swedish has woken up and the Elder also shows that it has survived.

Today we have bad weather again, snow mixed with rain.
I dislike it a lot :-(

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag håller med:SKIT VÄDER! Idag har ett träd ramlat på spåren och min äldsta är fortfarande kvar på tåget någonstans i skogen och väntar på att få komma hem från skolan...

    Apropå flädern...använder du blommorna till limonade eller nåt annat?
    Kram,Karla.

    SvaraRadera
  2. Har haft ögonen på flädern som sitter i en odlingslåda och den har fina knoppar. Borde egentligen klippa ner innan jag skall planter ut den för den ser lite väl stor ut för den där lådan. Om jag inte får till en häck hoppas jag iaf att jag får planterat den här plantan.

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...