WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

måndag 26 mars 2012

Vårtecken v. 4 - Stormtecken

Så har det blåst igen då...
och en gran har fallit.
Den har lutat ett tag så det var ganska väntat.
Denna var inte så stor, men vi har en jättegran som för närvarande lutar sig mot en tall, som jag väntat att skulle falla vid varje blåst men icke den klamrar sig fast i tallen ;-)


Vårväder har vi verkligen haft i helgen.
Så i lördags traskade vi iväg, mamma , Matilda och jag för att försöka hitta en fornborg som finns i trakten.
 Tyvärr gick vi inte tillräckligt långt och jag hade inte riktigt koll på var den låg, men nu har jag fått väganvisning av en granne så nästa gång....
Här kan ni läsa om vår trakt:
Såg i alla fall denna vackra ek.
 Och vi hittade denna runda stensättning som vi tror är en brunn.
Den är rejält övervuxen så det var svårt att fota den.
Den höga toppiga stenen är i mitten, antagligen för att ingen ska ramla i eller nåt.

Har börjat påskpynta på bron...
 ....och satt en del av den fallna björken vid en av pelarna som dekoration.

Satte min gamla påskkrans på dörrhjärtat :-)
Återvinning!
Har ni börjat pynta?

This weekend we have had really wonderful weather but last week it was so windy that another tree fell in our woods.
On saturday it was so warm that we decided to take a walk to see if we could find an old hill-fort.
We didn´t find it but now I´ve got directions so next time....


I have started to decorate for Easter.
Have you started?


2 kommentarer:

  1. Vilken fin vårpromenad ni verkar ha haft.

    Så fint det gula påskpyntet lyser mot husfärgen.

    Ha en riktigt härlig vecka
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Njae inget Påskpynt här direkt. Har inte ens en kruka med vårblommor. Ska försöka rota fram mitt Cult ägg.

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...