WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

onsdag 28 mars 2012

New views

 Nu börjar det suga i trädgårdstarmen ordentligt, men tyvärr är det tjäle kvar i marken så ännu går det inte att göra så mycket.
Samlar ris och skräp till brasor och går och kikar efter lökar som sticker opp.
Har lagt till nya vybilder på Trädgårdssidan som du hittar HÄR.



Första bilden ovan visar vår soliga baksida där vi har vår altan och där vi drömmer om vår pool.
Nästan mitt i bild syns vår eldningsgrop.
Till vänster i bild syns dörrarna till allrummet och där pallarna ligger kommer att byggas en lite altan.

Bilden nedan är vyn från dessa dörrar mot altanen som det skall byggas vidare på i år så vi kommer runt husknuten mot framsidan.


Framsidan är där jag anlägger min trädgård.
Till höger är köksträdgården och till vänster om grusgången blir det en syrénberså, förhoppningsvis i år :-)

Bakom stenarna så ska det bli en damm, det är redan en grop där som bara behöver grävas ur lite till och täckas med dammduk mm.
Uppmärksamma tittare ser att den gräsliga högen med rötter är borta.
Dock skyddade den lite mot insyn så nu måste jag få upp något ev. pilstaket/skärm så man kan sitta på soffan lite ifred ;-)

Det är ju än så länge inga gröna bilder, men det går fort nu, så snart kommer det grönare bilder.

I show you some new wiews from our lot.
You find more HERE.
The first photo shows our sunny side.
By the doors to the left you see some pallets that will be replaced by a sun deck.
In the middle of the photo our pit for fire.
We collect a lot of sticks and straws in the lot and in our woods.
Our big sun deck will grow this summer so we´ll get around to the frontside.
The last photo shows our frontside and on the right is our vegetable garden.
On the left of the path I will plant a Syringa bower/arbor, hopefully this year.


So far not much green, but now it´s moving fast so next time the photos will be green :-)



3 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilket jobb ni har lagt på trädgården!!!
    Helt fantastisk trädgård...är lite avundsjuk på dina 4 rabatt-lådor ...jag kör fortfarande med ...pallkragar ;o)
    Kram,Karla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har lagt all min energi på den förra året och snart är det dags att ta nya tag. Men det är ju så kul också och de tyngsta jobben som gräva upp stora stena får jag hjälp med :-)

      Odlingslådorna har mina pojkar gjort efter samma mått som den av pallkragar.

      I år hoppas jag de gör klart gärsgården de började på förra året :-)

      Radera
  2. Kollar man noga så ser man att gräset försööööööker samla i sig solen o visa liiiite liiiite grönt. Nästan sugen på att ta fram gräsklipparen och köra en vända i helgen! :-)

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...