WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

onsdag 21 mars 2012

The Birch is down

Vår krokiga, fina björk föll i blåsten i förrgår :-(
Så nu får jag hitta på något kul med den :-)

Våren går lite trögt tycker jag men om man jämför med förra året så är det stormsteg ;-)
Så här såg det ut ute den 21 mars förra året, långt bak till höger i bild bakom granen, som föll förra våren i april, så ser ni vår krokiga björk.
Snömängden skiljer sig en del...

Nu har jag gjort lite vårinköp för att pigga upp inomhus :-)
När man köper Lambiservetter 3pkt för 39:- så får man en skål från Rörstand i serien Kulinara.
Det är väl vad man kan kalla fynd!?
 Det kommer nog inhandlas fler servetter...
 Till tvättstugan köpte jag en mindre torkställning i grönt förstås.
Den gamla,fula och rostiga, får hålla sig ute tills jag fixat en torkvinda eller liknande


Last monday our winding birch gave up to the storm.
It´s sad, but now I must find something to do with it :-)
I have some ideas.


I have bought some new spring items 
In our grocery you got a fine bowl if you bought 3 pack napkins, so I could´t resist it.
And a new drying rack has moved in to our laundry.
A spring green one, of course ;-)


The word under the clock says about: Day acts
It´s an old swedish saying

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag är med i tävlingen...självklart ;o)
    Och...jag måste säga att tvättstugan din...är SUPER SNYGG!
    Kram,Karla.

    SvaraRadera
  2. Hej igen...här kommer min länk med!
    www.karla-soilwaterandnutrients.blogspot.se/2012/03/fro-med-posten.html

    /Karla.

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...