WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

torsdag 1 mars 2012

Allt fler barn i slum och fattigdom när städer växer



Den bild vi är vana att se av människor i fattigdom är ofta den från landsbygden.
I UNICEFs nya rapport visas det att de mest utsatta och missgynnade är de barn som växer upp i städernas slum.
De mest grundläggande rättigheterna som hälsa, utbildning och utveckling går de ofta miste om.
Städerna växer, men barnen glöms bort.
Hundratals miljoner barn lever så som bilden här ovan visar.

Jag stöder UNICEF genom att vara "Bloggare för varenda unge".
Hjälp mig genom att gilla och sprida detta inlägg.
Har du egen blogg ?
Bli bloggare "För varenda unge"här:


och lägg upp ett inlägg du också!

Har du ingen blogg kan du stödja UNICEF på annat sätt.
Kolla HÄR:

Bli världsförälder, ge en gåva eller köp något i butiken.
T.ex.
En klassisk tax från BRIO
 En ullfilt från Klippan
 Ett par silverörhängen i UNICEFs symbol
"Ingen kan göra allt, men alla kan göra någonting!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...