WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

måndag 20 februari 2012

Time for sowing

 I går var det dags att plantera om luktärterna, de hade växt ur så lådan.
 I år gör jag ett försök att så i halva toarullar och det fungerar finfint.
Jättelätt att flytta över till krukan för plantering.

 Så här kommer det se ut till sommaren ;-)

De "gamla " sådderna av Vitt gummiträd och Lampborste har inte kommit så långt.
Lät de vara kvar och hoppas de kommer.
Jag sådde Solboll i nya rullar där luktärterna stod förr.
 Så här kommer de att bli:
Lampborste
 Solboll
 Vitt gummiträd

Fick tips av Karla om att så i en gammal chokladask.
Här blir det Basilika :-)

Yesterday it was time to plant the Sweet Peas which had grown out of the sowing box .


I planted seeds from Solboll, don´t know the name in english, Sunball in direct translation, in the sowing box instead.
This year I use empty toiletrolls for sowing, and it works perfectly.
Easy to move plants when you replant them.


The White gum tree and Lampborste, don´t know the english for that either, Lamp brush? haven´t come far in growing, but I hope they will if they get a lot of sun.


Got a tip from Karla to use an old chocolate box for small sowing box.
A Basil-box ;-)


Now I want sun so the seeds will grow out of the box ;-)



2 kommentarer:

  1. Tack så mycket! ja det blir nog jättebra sen när vi får upp en annan tapet också=) Nu längtar man till våren när man ser dina planteringar=)

    SvaraRadera
  2. Har bara kört med Vild italiensk luktärt som brukar hamna i landen, men nu blev jag lite sugen på att testa en lägre sort i kruka. Måste så Blomman för dagen också!

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...