WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

torsdag 23 februari 2012

Different views of green in life

Har sedan en tid tillbaka gått hos en Osteopat på behandlingar för mina besvär med leder mm.
Hon gav mig tips om denna bok.
 Den är intressant och lättläst.
Har haft magsjuka senaste dagarna, så igår gjorde jag denna drink.
Alla drinkar i boken är smoothies med mycket grönt i.
Så en mixer är bra att ha ;-)
Mums!

I dag mår jag mycket bättre, så jag vågade mig ut på en promenix, inte så lång som jag brukar men väl upp en bit i skogen på "vår" rullstensås.

Väl tillbaka igen fotade jag det som börjat spira i min lilla trädgård.
Flädern är på G.
Julrosen är infryst.
 Kärleksörten tittar upp.
 Vallmon har kommit upp en bra bit.
Kattmyntan också.
 Salladen jag sådde sent förra hösten, verkar ha klarat sig.
Balsampoppeln förgrenar sig fint.


Så här ser trädgården ut nu.

 Från vägen.
Som ni ser har jag en del kvar att jobba med ;-)

Ute på bron lever fortfarande ljungen och murgrönan.

 I brevlådan låg denna.

Min älsklingsfärg GRÖN.

Liknande detta skulle jag vilja göra i en del av trädgården

For some time now I go to an Osteopat for treatment and she suggested me to read a book about increasing the intake of green food, by making smoothies :-)
I made one with celery and blueberries, very nice.
Today I took a little walk and shot some photos in my garden with some of the green sprouts and sprigs.
The magazine FIXA VÅR = Spring fixing arrived today with
a lot of inspiration for the garden.




2 kommentarer:

  1. Hej!Grön är min älsklingsfärg med! Den där mixen...fungerade bra? Fick du tag i färska blåbär eller hade du det i frysen? Så fint som ni bor...så finns det säkert massor med blåbär omkring, eller hur?
    Kram,Karla.

    SvaraRadera
  2. Gick faktiskt runt i trädgården när jag kom hem idag men jag tänkte inte alls på att kolla om nåt hade börjat knoppa. Kanske skall börja tänka på att lägga på mina fönster och snabba upp det hela.

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...