WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

fredag 23 december 2011

Kalas, jul och inredningsbestyr.

Så i sista minuten innan 15 års kalas och jul, fixade grabbarna i ordning i allrummet.
Jag, Matilda och Vilhelm for till IKEA i går.
Sedan började arbetet.
Så här såg det ut i tidigare.
Nu....
plocka undan...
 ....sätta upp regel...
 ....så där ja...
 ...Voilá.
 Bara att börja använda!
 Snyggt! eller hur ?

I dag har vi firat vår yngsta på 15 årsdagen :-) med sång, paket och förstås frukost på sängen.

Har inte riktigt hunnit med alla julbestyr så idag fick jag göra Mozartkulorna.

Så här gör jag...
 skär nougaten i tärningar och skiva mandelmassan/marsipanen i ganska tunna skivor...
 lägg en tärning på en rundel, vik i hop och rulla dem mellan handflatorna.
Ställ kallt gärna i frysen, då går det fort. Smält chokladen under tiden.
 Doppa de kalla kulorna i chokladen och lägg upp på fat.
När chokladen stelnat, vilket går fort eftersom kulorna är kalla, är det bara att lägga upp dem i en skål till servering!
Nu ser det ut så här i vårt vardagsrum.
Klart att ta emot gäster från när och fjärran.
 och så granen i hörnet.
Den är huggen i vår egna skog :-)


GOD JUL
ÖNSKAR JAG
ER ALLA!


4 kommentarer:

  1. Mums! Mozartkulor har vi gjort vi med! Gott gott!

    Vilken vacker gran!
    Vill passa på att önska dig och de dina en riktigt skön och frödjefull jul! Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Det var ingen dålig gran ni har fått tag på. Vilken lyx att kunna få ha en så stor gran!

    SvaraRadera
  3. Vad duktiga de är!
    Det blir väl fina julklappar till allihoppa nu ,va?
    God Jul önskar jag er ,
    Karla.

    SvaraRadera
  4. verkilgen fint!!! och så gott det ser ut med kulorna ,ha nu en riktigt riktig god jul själva nu vänatr frukost här sen är det dags att dra iväg ,

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...