WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

tisdag 9 augusti 2011

Stockholm - Fashion Week Party

 Ett besök i Stockholm innebär nästan alltid besök på Sunai.
I går var första gången Matilda var med dit.
Jag fick med mig detta magasin hem.
IKEA är stort i Japan och det fanns flera liknande magasin.
Ett handlade bara om förvaring.
I detta får man titta in hos folk både i Japan OCH i Sverige.


Anledningen till att vi for till Stockholm så här apropå var att vi blivit inbjudna till Fashion week party på Cafe Opera.
 Här är en bild på kön innan insläpp.
Den första kändis vi såg var Regina Lund som funderade på att smita före kön, men ångrade sig när de inte börjat släppa in folk ännu :-o
Där inne bjöds det på hur mycket drickbart som helst och då menar jag inte vatten. Tilltuggen var chips och lite chokladpraliner. Musiken var näst intill psykedelisk och alldeles för hög, sorlet lika så. Stackars de som måste utstå denna sorts tillställning flera gånger i veckan :-(
Som tur var bjöd Weleda på handmassage, som gjorde att man kunde slappna av.
Efter visningen av årets Rookies så tog Matilda och jag våra Goodiebags och gick hem.
Vi var inte ensamma om att göra det!
I Kungsträdgården blev vi stoppade av Titti Schulz (rixFM) med vän, som undrade vad som var i bagen. De hade missat dem innan de gick därifrån.
Eftersom vi inte intagit För-ätar-burgare som vi borde så slank vi in på Max.
Här går Matilda hemåt.
Det här fick vi med oss. I min bag låg ett par boxer kallingar, men Matilda fick i alla fall Björn Borg till rätt kön. Vet inte hur de tänkt där???
Idag, dagen efter tog vi en tur till Söderhallarna för att Matilda ville till The English Shop, och vad gör man inte för sin älskling.
Fram emot eftermiddagen drog vi oss till Centralen för att åka hem trodde vi.
Trodde inte det var sant när vårt tåg var försenat över en timme :-( och skulle gå 16.08
När vi gick o frågade varför så berättade de att polisen stoppat alla tåg i Gnesta, men inte varför.
Det tog vi reda på själva.
Någon hade placerat lådor med texten BOMB på vid rälsen i Gnesta, så kul!!!!
När vi sedan fick komma på tåget som skulle avgå 15.25 (som tur var stannade vi på stationen istället för att gå iväg, då hade vi missat tåget :-( ) Då sa konduktören att tåget haft tekniska problem!!??
Kära SJ! Vad ska man tro? Som tur är har vi mediabevakning så man får reda på vad som händer här i världen.
Nog om detta!
Väl hemma igen hittade jag denna katalog i brevlådan... 
Bara att börja planera nästa Stockholmstur :-)...
och då tar jag bilen!

1 kommentar:

  1. Trevligt med dottern en mysdag så där .
    Turdet ej var riktiga Bomber !? nämen det lät hahaha bomber hahahhaha
    Jaha du vet vad jag menar ;))
    Kram

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...