WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

torsdag 4 augusti 2011

Sten på möbler och lite ätbart.


 I går pysslade jag med att lägga sten på skåpet i hallen och på ett bord som står ute på bron.
Ska bara foga, sen är det klart!
 Den stora klinkers som ligger på skåpet är samma som ligger på hallgolvet och stavmosaiken finns i barnens badrum.
Här är det återvinning som gäller :-)
I vår dusch är det två lodrätta rader med pebblessten. De som blev över ligger nu här på bordet.
I kanten la jag små sjöstenar.
Är riktigt nöjd med mitt dagsverke :-)
Blev inte något brobygge över bäcken som jag tänkt, det är lite för varmt för det och dessutom behöver jag hjälp och ännu har ingen nappat.

Jag gjorde rabarberkräm istället :-)
 Rabarbern växer så det knakar får nog flytta en bit av denna också.
Någon som vill ha en planta?
 Förutom vatten och socker tillsätter jag ett par kanelstänger och lite äkta vanilj.
Det blir supergott!
Annat som växer i min trädgård.
 Blåklinten drar till sig fjärilar, humlor och bin.
 Nu blommar ullupinen
 Gurkorna växer till sig
 och tomaterna. Äntligen!

 Kärleksörten, fackelblomster och Kransveronican är också fjärilarnas favoriter.

Här händer inte särskilt mycket dramatiskt, men igår fick vi något att beskåda.
Grannen behöver fylla upp sin tomt så de har kört flera lass med fyll till dem via vår väg in.
Dock blev det till slut uppkört i leran så bilen sattes fast.
 Först försökte killen själv att dra upp sin bil med hjälp av Jonas grävare, men till slut fick Jonas kallas in.
 Så kom bilen up på vägen igen :-)

Idag ska jag inte göra så mycket.
Har fått hem tyget till mitt pergola tak, så ev. syr jag lite på det.

Är visst med på Hemmakanalen igen, kul!
Kolla HÄR!

1 kommentar:

  1. Snyggt jobbat "LER"
    Vad har du på stenarna på lilla runda bordet ?
    Eller ligger de bara löst ?
    jah äntligen lite tomater som vi väntat !!!
    Jag ska nogsätta mig planera min trädgård lie ..så svårt bara :(
    Kram för varmt göra nått idag.

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...