WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

söndag 14 augusti 2011

Cykeltur och lite pyssel

Nu börjar semestern närma sig sitt slut.
På måndag börjar allvaret ;-)
Tog en cykeltur i krokarna häromkring igår.
 Att cykla på vältrafikerade vägar är inte kul...
håller mig till grusvägarna istället.


 Löfstad slott skymtar fram
 Andra som också gillar småvägar

 En ormvråk cirkulerade länge...längre än jag orkade vänta på tillslaget.
 Vy mot Löfstadsjön
 På gränsen till för mycket terräng för mig och min cykel
 Det här var bättre

Älskar dessa härliga vyer
 Jobbig uppförsbacke...
 ...men sen går det utför :-)
 Fin "informationsskylt"


 Gillar när man kan se in i skogen
 Lååång väg


 Fin infart på Eda gård
 Ormvråk igen!
 Söta får och lamm
 Vi bor i trakter där det bott folk väldigt länge...
 Några får ligger i solen på hällen
Vilket läge :-)
 Runsten

 Trevägskorsning
 Trevägskorsning

 Snygga vasskolvar
 Så här gick min rutt...

Hemma har jag pysslat med lite av varje.
 Fogat klinkersen på skåpet i hallen och stenarna på bordet ute
 Sytt klart pergolataket, så nu blir det väl ingen sol mer ;-)
 Satt upp ett nytt väggord
Denna kommer från PaxLux, med min egen text.

I dag har vi varit och hämtat en kökssoffa som jag hittat på Blocket, så nu står den i garaget och ska få ny färg på sig :-)

Om ni är nyfikna på hur det ser ut runt huset just nu kan ni kolla på fliken Fasader o planlösning så finns det nya bilder där.

2 kommentarer:

  1. Tack själva ,såg byxbenen så nu går han väl naken hihihihi?....
    Älskar fina lyktan du gjorde .
    Ska visa den på bloggen ;)
    Edna där kan JAG /VI bo ...
    Eller det gula putshuset det vore kanon !
    Håll gärna utkik ,hittar vi rätt läge så byter vi hus ;))
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fina bilder verkligen sommar så fint det är .Hoppas du får en bra dag på jobbet själv har jag ledigt i morgon och idag blir det gamla linköping efterjbbethar inte varit där sen liten .

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...