WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

söndag 17 juli 2011

Trädgården och Öppen trädgård!

Så här ser det ut i trädgården nu...
 Jordgubbarna jag satte i våras har växt ur sin låda och ska få flytta till den större "kistlika" lådan på nästa bild.

 Har tänkt sätta något som inramning till detta område, en låg häck kanske.

Fortsättning följer...

Idag arrangerades LANDs Öppen Trädgård och mamma o jag besökte Maspelösa Boställe
där Karin och Ulf skapat bl.a. detta.


Om några år hoppas jag att min trädgård är lika frodig.
Tyvärr lär jag få vänta ett tag på att få stora träd, men spaljeträd, som de har i bakkant på detta trädgårdsland funderar jag på att ha som rumsavskiljare.

Något annat spännande som de håller på med är DETTA.

Så ett besök till hösten är nog troligt :-)

2 kommentarer:

  1. Det ser så bra ut! Visst är det härligt att komma igång med planteringarna. I början växer det och frodas nästan av sig själv, sedan får man vara där och jordförbättra, gödsla och dela. Men kul är det!

    Tack för att du påminde mig om Ikeas köp och sälj-sajt. Det fanns en matta till salu och dottern mailade omgående men den hade tyvärr blivit såld dagen innan. Vi håller ögonen öppna... och tummarn hårt för fler!

    Kram Irene

    SvaraRadera
  2. Härligt med eget "grönt"!

    Verkar som om du kan din sak - hjälp vad det har vuxit!


    Ha det fint!

    Maliin

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...