WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

söndag 24 juli 2011

Söndagsarbete

 Dagen började lite segt, men fick sedan fart och flyttade jordgubbsplantorna till den lite större lådan/kistan.
Har också börjat lägga "småsten" i en kant mot min köksträdgård.
 Efter att blivit inspirerad av Maliin Stoor har jag nu målat en pall med Falu svart.
 Än så länge får ni gissa vad det ska bli ;-)

Har också målat en tunna för att samla regnvatten i med samma färg.
Passade på att fota lite blommor...
Blåklint i flera färger

Rävsvans

Ringblommor

Kärleksörten är på G

Echinacean "Alba" är så ståtlig

Tom har fortsatt med altanen, så vi satt där och fikade idag :-)

Eftersom jag är klar med mitt trädgårdsprojekt har jag nu börjat planera fortsättningen.
Ett är klart att jag ska utöka köksträdgården med fler odlingslådor.
Det går liksom åt. Har precis sått en ny omgång sallad i lådan som jag hade potatis i.
Lådan till höger med några ynka krasse som klänger över kanten.
Så här ser det ut nu...
...Och så här är det tänkt att bli...
 Ev. till och med så här!

Mina andra planer kommer att redovisas så småningom.
Välkommen åter!

2 kommentarer:

  1. Vad fint ni har! :)
    Trevlig blogg, hit kikar jag nog tillbaka!

    SvaraRadera
  2. Vad bra det blir när du visar med så bra hemma gjorda bilder på framtida planer.....om jag bara hade något att editera som jag ville det skulle bli mer av. Idag har vi gräs o stenar i alldeles fel former.

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...