WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

onsdag 6 juli 2011

Kosta Boda Art Hotel

I helgen har Tom o jag varit i Kosta.
Vi bodde på Kosta Boda Art Hotel.
Sju av Kosta Bodas välkända formgivare finns representerade på hotellet.
De har en varsin korridor i hotellet där de smyckat korridoren och rummen med sina verk.
Vi bodde i ett rum i Göran Wärffs korridor.
 Minibaren var välfylld



Tvättstället var snyggt , men ack så dyrt 12.000:-
Såg en  tvålkopp i samma stil för 2.600:- i butiken.
Rött tak var effektfullt!

I korridoren fanns dessa av Görans verk.
 Linné



Min favorit är dessa Orkidé

Bakom denna ljuskrona som hänger i atriumet står Anna Ehrner.

Kjell Engman har gestaltat både Glasbaren




 och poolområdet.






I botten av inomhuspoolen finns dessa montrar.
Ursäkta bildkvalitén men det var mycket svårt att fota genom vattnet.





Utomhuspoolen
 Smart krokupphängning
Fina fiskar!

Spa avdelningen pryds av dessa jättenagellacksflaskor av Åsa Jungnelius.
 Finns en mindre variant också.
Hon har även designat läppstift men de fick jag ej med på bild.

Ulrica Hydman-Vallien har inspirerat mig till designen av vår brandsläckare.
Denna skål är jag förtjust i.

Bertil Vallien och Ludvig Löfgren är även de representerade på hotellet, men de fastnade inte i min kamera. Om du klickar på deras namn ser du vad de bidragit med.

Granne med hotellet ligger Kosta Outlet

 där fyndade jag detta:
Kan tipsa er om att ta med den tjocka plånboken om ni åker dit.
Det finns mycket, men det är mest dyra märkesvaror så prislappen är stor ändå.

Väl hemma igen slet jag bort petflaskorna från min gjutning och så här blev resultatet.
Är ganska nöjd och det gav mersmak.


Ja ja, jag ska visa er Glashuset också, det kommer :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...