WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

tisdag 3 maj 2011

Ego-dag!

I dag har varit en ego-dag för mig kan man säga.
På förmiddagen for jag till Face Stockholm för att få en makeuprådgivning.
En present jag fick på min födelsedag i december.
När jag gick därifrån slank jag in på Lush och där blev jag erbjuden en handmassage. Mycket välbehövligt!
Väl hemma igen var vädret lika uselt som tidigare så jag höll mig inne och pysslade.
Fick ihop ett väggord som jag tänkt göra en längre tid.
Nu sitter det på sin plats i tvättstugan!

 Texten "Dagdåd" har jag hittat i Ellen Keys hem Strand, när jag var stipendiat där sommaren 2008.
I stora rummet står det "Dagdåd" på klockan.
I hallen på Strand har hon låtit måla texterna "Memento Vivere"(minns att leva) och "Denna dagen ett liv"
Det senaste kanske några av er känner igen från Saltkråkan, där farbror Melker uttalar de orden.
Astrid Lindgren har inspirerats till de orden från Ellen Keys text på hallväggen.
HÄR kan du läsa mer om Ellen Key och Astrid Lindgrens möte med henne.

I går blev jag klar med hängmattan, som jag knutit av hampasnöre, till min senaste keramikdam.
Det var himla pilligt, men värst var att komma på hur man skulle få det jämnt och snyggt.
Min nästa hängmatta kommer bli mycket bättre!
Nu sällskapar hon med min gungande dam!

I morgon hoppas jag det blir bättre väder, så man kan vara ute :-)

Ni missar väl inte tävlingen!!!
Klicka HÄR för att delta!

2 kommentarer:

  1. Helt min smak med dessa fina figurer du gör ! Du är så duktig !
    Jag har en i Täljsten från Kolmården men önskar en STOR !!! Kanske blir någon dag ;)
    Kram på dig .

    SvaraRadera
  2. ego dag åhh najs men det var väl kul .
    väggtexten var fin med vaar det inte svårt när den var så liten ?
    Kram nu ska jag på inredningsparty

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...