WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

fredag 29 april 2011

Saltå Kvarn Smakråd

Som en av medlemmarna i Saltå Kvarns Smakråd har jag fått hem produkter och recept för att provlaga och ge min syn på produkterna.
Först ut var dessa produkter:

Jag valde att följa receptet något sånär:
Först fräste jag 1 gul lök och vitlök i olivolja.

 Sedan tillsatte jag burken med hela tomater, 3 dl bulgur och 3 dl vatten, 1 buljong tärning(vegetarisk)
Allt fick småkoka i 10 minuter.
Under tiden hade jag skivat 1 aubergine lagt den på en plåt saltat med örtsalt och stänkt olivolja på skivorna. Gräddat dem i ugnen ca 8 minuter på 250° 
 Bulgurblandningen la jag i en ugnsform.
  Aubergineskivorna på bulguren och ett basilikablad och en skiva mozzarella på varje skiva.
Strödde över fint riven parmesan.
 In i ugn på 225° i ca 20 min
Det smakade gott men var lite för torrt för min smak så nästa gång tar jag nog och häller en anings grädde över allting också!

Kan tänka mig att det finns oändlig variation på detta och har själv tidigare gjort något liknande med rotselleriskivor/palsternacksskivor och svampstuvning över bulguren.
Supergott!

2 kommentarer:

  1. På vår tomt är det också bara stora gamla träd. Några av dom har sett sina glansdagar..
    När jag fyllde 30 fick jag ett äppelträd som vi planterat och nu ska vi köpa iallafall ett till och ställa bredvid!
    Vår tomt har egentligen inte rätt att bli kallad trädgård då det inte finns något i den som gör den till en sådan. Men jösses så svårt det är att planera så det blir lite "mysigt! Men lite fler fruktträd och buskar ska den iallafall få!
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  2. Tackar själv för trevlig dag !
    Får vi gör om snart :)
    Nu har jag blivit Buzz hahhahahah
    Ska bli spännande :)
    Kram

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...