WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

lördag 26 maj 2012

Fynd till trädgården, cykeltur och dags för IKEAinköp

Fick tips om att Lidl hade mycket billiga trädgårdväxter, så när jag skjutsat Matilda till stan idag så tittade jag in där och fick med mig en Pion hem.
Mycket liten, men också mycket billig, 24.90 :-)
 Nu får vi hoppas att den trivs och växer till sig :-)

Har tagit mig en cykeltur idag också.
Tog gamla landsvägen mot Löfstad och sedan gamla järnvägsbanken mot Aspa Gård.

Här gick järnvägen förbi från 1906 - 1963 från Örebro o Finspång till Östra station i Norrköping.
1939 skedde en olycka på den här sträckan vid Aspa gård.

Gjorde en avstickare ut mot E4an
och en bit längs motorvägen mot Skvalbäcken.
Genom skog och mark...
 Långt där borta syns Lera gård.

 ...tillbaka mot Aspa Gård.
Förbi Brinks...



...och så var jag strax hemma :-)

Har varit på väg till IKEA länge för att få hem ett saknat skåp och säng med förvaring till vårt sovrum och en byrå till Matilda.



Nu får det bli beställning av det direkt på hemsidan, så det blir gjort :-)

Today I made a real bargain, bying a peony for "nothing".
It´s small but strong so I hope it will grow and fill it´s place :-)


I made a bicycletour in the area today, in the beautiful weather we are spoiled with for some time now.


IKEA haven´t been honored by our visit for long now and we need some stuff.
Today I made an order over the net.
So next time we go there we just have to buy the top for the cabinets in our bedroom.
And some other stuff, of course, as always ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...