WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

fredag 6 april 2012

South Africa - Hakuna Matata !

Vilket land! Börjar vid transfern,ingen har ordning på vilka passagerare som ska vart. Vilket resulterar i att en hel drös missar sitt plan till vad det nu var och några stackare måste köpa nya biljetter trots att det inte berodde på dem själva att de ej kom igenom transfern.
Själva står vi dryga timmen innan vi kommer igenom och väl framme i transfern ser vi och hör ett himla tjatter och de två karlar som sitter där har ingen rutin. Missar stämplar och kallpratar istället för att skynda på så alla hinner med sina plan. Glad att vi har 8 timmar mellan våra flighter.
Nästa Hakuna Matata upplevelse blir vid Gaten där några passagerare undrar var boardingen till Maputo tagit vägen. Avgångstid ändrad från 13.50 till 15.00!
Helt plötsligt står det Departed 14.22!
En man i medelåldern frågar mig om jag vet något men vi ska till Gaborone så han frågar någon personal och de vet inget.
Bara för honom att gå upp till incheckningen igen och börja om.
"they are crazy" säger han till mig innan han går.
Jag kan inte annat än hålla med och så önskar vi varandra Lycka till!

Har några timmar kvar att spendera på flygplatsen så jag lägger ett par hundra på nya naglar. Har inte tidigare varit med om en så noggrann manikyrist :-)

Now I have experienced the african temperament and got new nails :-)

1 kommentar:

  1. Hello Afrika!
    Tråkigt att höra att de inte är så efektiva som i Europa...men vet du vad...här hemma vaknade jag till ett snötäcke på nästan en dm! Inte alls så roligt...det slipper du nu där borta! Kanske lite för varmt och...svettigt,eller hur? Neee, jag är bara AVUNDSJUK! Ha en bra Påsk för här har vi ....en Glad...jul ;o) så länge. Kram,Karla.

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...