WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

fredag 13 april 2012

Gaborone rapport

Nu börjar vår vistelse här närma sig sitt slut. Idag är det fredag och på söndag morgon går bilen mot Johannesburgs flygplats.
Igår var vi på Botaniska trädgården här i Gaborone, varken Tom som arbetar nära den eller Lolo visste om att den fanns.
Jag hittade den på Google Maps! I love Google :-)

I alla fall så såg den oerhört tråkig ut inga blommande växter mest grön och grått, när vi i stort sett tagit ett snabbvarv runt den kom en man fram och sa att han var guide där o gärna visade oss runt.
Tänkte först vad finns det att visa, men det var faktiskt intressant, kommer tyvärr säkert glömma mycket av det han sa men ändå...

Vi fick med oss en växt som såg helt död ut men som när den får vatten blir grön.
Ett sätt för växten att överleva torkan.
Se bilder nedan.
Flera av träden/buskarna var också medicinalväxter.

Idag blir det en ganska lugn dag med en tur till dammen hoppas jag.

Har köpt en trädgårdstidning jag sneglat på hela veckan. Hoppas få lite nya ideer där ;-)

Nästa rapport kommer nog när vi är hemma igen.

Ha en skön helg!

1 kommentar:

  1. Tack detsamma!
    Välkommen hem till ...kylan...nästa veckan är det 0 grader och snö ...på tisdag i Småland. Ser inte fram emot, så det är tur att man jobbar bort det dåliga vädret ;o)
    Kram, Karla.

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...