WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

lördag 7 januari 2012

Villa Midgård

Detta hus ligger i Stockholm och är ritat av DAP Stockholm
 Ägarna ville ha ett hus med underhållsfri fasad, stora sociala rum och utsikt över omgivningarna.

Gillar att det smälter in i naturen, men det har nog gått åt en del sprängningar.

Så här beskriver arkitekten själv:
"Utskärningar i berget ger utrymme för sittplatsområden. Den andra våningen är upphängd ovanför entréplanet för att skugga och skydda gården. En infinity pool,gjord av mörk betong, för tankarna till en djup skogssjö till en vildmark där vattnet rinner över poolkanten. Fasaden på källarvåningen är gjord av skiffer och trappan från carport av kalksten. Gräs täcker taket på den högsta huskroppen och takterrassen är dekorerade med gran. Husets interiör uppvisar också material som är nära naturen, såsom valnöt, keramik granit och marmor "




Vill du se fler planritningar kan du titta HÄR, där jag också hittade bilderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...