WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

lördag 12 januari 2013

Husvisning 2013 - del 1

Nu är det snart två år sedan jag visade er huset i tre inlägg, kallade Rundvandring.
Då var vi relativt nyinflyttade och allt var inte färdigt i huset.
Det är det i o f s inte ännu. Det vi saknar är en kamin i mitten av vårt kök/vardagsrum.
Ni som var med då känner nog igen er ;-)
Vi kliver väl in genom dörren då...
in i vår rymliga hall.
Till vänster ser ni trappan upp till "vår" våning, vi kommer dit snart.

Till höger ser det ut så här.
Ungefär en femte del av björken som föll i vårblåsten 2012, fick flytta in.
 Till vänster garderoben
 Till vänster om trappan och ett steg lägre ligger gäst toaletten, pannrum och garaget.

Så här går man till garaget.
Bakom draperiet till höger gömmer sig bergvärmepannan, centraldammsugaren och all vår returpack-förvaring. En massa kassar som jag vill få till en bättre förvaring för och återkommer med bild, när jag fått till det :-)

Gäst-toaletten är rymlig och praktisk med beröringsfri tvättställsblandare. Bordet är från loppis.
Med ny färg och två kakelplattor på toppen blev det som nytt.
HÄR kan du se det i original.
Lådan på hyllan är en kartong jag klätt med samma tapet som på väggen och där förvarar vi toalettpapper mm.
Så är det dags att gå upp...

 ...till min arbetsplats
Förvaring av böcker mm.

Sedan förra rundvandringen har jag fått till ett sybord och en läshörna.
När inte jag sitter där ligger ibland en av våra tre katter där :-)

Vårt sovrum med massor av förvaring hela vägen längs snedtaket på vänster sida.
Det är köksskåp och massiv björkskiva från IKEA.
Fyllda med allt från kläder, sängkläder och handdukar till julpynt.
Till höger längst bort göms vårt FTX-system och våra hängande kläder, sedan kommer skoskåp och byrån jag målade om HÄR.

Genom passagen till vänster når vi...

 Vårt badrum

 En detaljbild från den vågräta linjen som består av ingjutna småstenar.

Det var allt för denna gång...
nästa tur blir nedför trappan och in i köket.
Time for a new tour around our house.
Almost two years since last time and some changes to show.

1 kommentar:

  1. Kul att få följa med på en liten visning! Ni har det verkligen personligt och annorlunda hemma!
    Gillas!

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...