WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

lördag 25 februari 2012

Bönsallad - röra

Som medlem i Saltå Kvarns Smakråd får jag prova olika produkter ur Saltås sortiment.
Nu har turen kommit till Saltås Bönmix.
Jag gjorde en sallad - röra enligt följande.
 Jag använde mig av följande ingredienser:
Torkad chili, Saltås Bönmix, Sänkdalens rapsolja, Saltås Balsamvinäger vit, Saltås Crema di Balsamico Blanco, Herbamare örtsalt, Spiskummin (ursäkta klantig fotograf), gul lök, vitlökspuré, tomatpuré och persilja. 
Hade det varit säsong så hade chilin, vitlöken och persiljan varit färsk, från egen odling :-)

Först vispade jag ihop:
1 msk olja, 2 msk balsamvinäger vit, 1 msk Crema di Balsamico Blanco, 1-2 pressade vitlöksklyftor, 2 msk tomatpuré, 1 tsk örtsalt, 1 tsk spiskummin

Sedan tillsatte jag 1 finhackad lök, 1/2 dl persilja och 2 små torkade chilifrukter krossade i mortel.

Sist blandade jag i bönmixen som jag sköljt o låtit rinna av ordentligt.
Låt stå ca 30 min innan servering.
I dag åt jag röran till Cajunkyckling och grönsallad, när resten av familjen åt Tacos, som jag är rejält trött på.
Saltås Bönmix passade bra till denna röra, då blandningen av de olika bönorna är perfekt. Borlottibönor, små och stora vita bönor och kikärtor.
Gillar att det är kikärtor i, då det blir en nötigare smak.

Nu blir det blåbärspaj och liten titt på Melodifestivalen :-)

My Bean salad:
Whisk together
1 tblsp oil, 2 tblsp balsamic vinegar white, 1 tblsp Crema di Balsamico Blanco, 1-2 tsp pressed garlic, 2 tblsp tomatoo puree, 1 tsp herbal salt, 1 tsp cumin.
Add:
1 yellow onion finely chopped, 3 tblsp parsley, 1/2 chilli without seeds finely chopped or 2 small dried chilli crushed.
Last add 1 can of mixed beans thoroughly washed and drained.

Yummy!

Tonight I ate it with Cajunchicken and lettuce, when the rest of the family ate Tacos.

Now I will eat Blueberrypie and watch Swedish Song Contest


1 kommentar:

  1. Här hemma kommer det inte hem bönor så är det bara. Klarar inte av konsistensen.

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...