WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

lördag 24 mars 2012

Moominmugs

 Den här helgen ska jag bara njuta av vårvädret tillsammans med mamma och Matilda.
Våfflor blir det, någon promenad och god mat mm.
Något som används flitigt här hemma är våra muminmuggar.
Har inga andra muggar.
Det dricks kaffe, te och varm choklad ur dem.
 Ni har väl inte missat att det finns en shop som heter just Muminmuggar.
Och en blog har de också, just nu ligger två av mina bilder där.

Här är min samling av muminmuggar, den växer med någon mugg per år.
Till julas kom detta
En sommarmugg hoppas komma snart.

Samlar du på något?

Ni missar väl inte tävlingen i samarbete med Frö med Posten HÄR?


Now we have spring warmth here, and I will totally enjoy it this weekend together with my mum and my daughter.
I collect Moominmugs.
Do you collect something?

1 kommentar:

  1. Tack Goa Helene!

    Det var en härlig berättelse att läsa.TACK!
    Att djuren känner oss mer än vad vi tror tvivlar jag inte en sekund på!Å att de kan skicka sändebud tror jag definitivt mer på nu!
    Dagen efter att Macke somnade in, så smet Milo ut som en avlöning genom dörren.
    Det har han ALDRIG gjort!
    Visst ut och hitta en av mattes bra perenner att pinka på, men sen fort in igen. Han älskar att få vara inne och ligger gärna mitt i lekrummet där det händer mest.
    Sen var han borta i 4 timmar!
    Vi letat, åkte runt å ropade.
    Väldigt olikt honom, för han är en snäll och lydig hund.
    Tror bestämt att han skulle ut och leta efter Macke! Han har ju aldrig varit ifrån honom i sitt 5-åriga liv. men hem kom han.Precis innan vi skulle ringa polisen, så gick Janne ut för att hämta regpappret på honom.Då satt han där i hundgården...i Mackes fack:(
    Han är nog lika ledsen och saknar sin papps han med.


    Kramar!!!
    Kommer en normal kommentar oxå.

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...